7 tips voor een lang en gelukkig leven
15 oktober 2021 
in Gezond
4 min. leestijd

7 tips voor een lang en gelukkig leven

Hoe goed onze moderne medische technologie ook is, De technologie kan je nooit behoeden voor de problemen die veroorzaakt worden door een ongezonde levensstijl. 

In plaats van voor ieder probleem een moderne medische oplossing te zoeken, is het veel beter zo te leven dat je bijna nooit ziek gaat worden.

Ik heb 7 tips voor je om lang en gezond te leven. Onderstaande tips hebben gelijk twee voordelen. Je gaat minder snel ziek worden en je gaat ook merken dat je gaat afvallen!

1. Zorg voor voldoende lichaamsbeweging

 In het verleden moesten mensen hun fysieke lichaam gebruiken tijdens hun normale werk. Maar vandaag de dag kan iemand opstaan, in een auto naar het werk gaan, dan gaan zitten, opstaan om met de auto naar huis te gaan.

Wanneer je dan weet thuis bent ga je vaak weer zitten voor de rest van de dag. In zo'n leven is er geen lichamelijke arbeid.

Deze lichamelijke inactiviteit is een van de hoofdoorzaken van een hele reeks ziekten. Sport, hardlopen, wandelen en andere dingen moeten aan ons leven worden toegevoegd als ons normale werk niet vereist dat wij ons lichamelijk inspannen.

2. Ga slapen als je slaperig wordt

Dit klinkt misschien eenvoudig, maar veel mensen blijven laat op, zelfs wanneer hun lichaam hen vertelt dat het tijd is om te slapen.

Yoga- en Ayurvedische artsen zeggen ook dat het beter is om 's nachts te slapen en overdag actief te zijn.

Mensen zoals studenten nemen echter koffie en stimulerende middelen om tot diep in de nacht te studeren. Anderen ontwikkelen de gewoonte om 's nachts actief te blijven en overdag te slapen.

Heb je moeite om in slaap te komen? >>>>

Hoewel we dit kunnen doen, eist het uiteindelijk zijn tol op de gezondheid. Alternatieve gezondheidsartsen zeggen dat dit soort onnatuurlijk leven een van de factoren is die bijdragen aan het ontstaan van kanker en andere ziekten.

tip voor een lang en gelukkig leven

3. Eet wanneer je honger krijgt

Dit is ook een eenvoudig idee, maar ook hier gaan we vaak tegen de boodschappen van het lichaam in.

Als je uit gewoonte of onder sociale druk op een bepaald moment van de dag eet, zelfs als je geen echte trek hebt, dan verteer je je voedsel niet goed.

Zuurheid en indigestie beginnen, en dit draagt bij tot de waarschijnlijkheid dat andere, complexere ziekten wortel schieten.

Eetlust hebben is eigenlijk een teken van goede gezondheid, maar als je geen eetlust hebt moet je even wachten en dan pas eten.

(Als je zelfs na een redelijke tijd wachten geen eetlust hebt, dan moet je een dokter raadplegen omdat er iets mis is).

4.Vasten op een regelmatige, systematische basis

Als je iemand zou vragen om 365 dagen per jaar te werken zonder enige rust, dan zouden ze klagen en zeggen dat ze rust moeten hebben omdat ze anders kapot gaan.

Maar we hebben nooit de moeite genomen om te vragen of na te denken over onze spijsverteringsorganen, die we dwingen om dag na dag te werken zonder rust.

Ze kunnen niet protesteren zoals een mens tegen zijn baas zou doen, maar ze geven ons wel signalen dat ze niet non-stop kunnen werken.

Als we die signalen negeren en ze toch blijven dwingen om te werken, gaan die organen kapot. Dat is de reden waarom periodiek vasten noodzakelijk is.

Onthoud je van eten gedurende een hele dag. Dit geeft rust aan je spijsverteringsorganen en helpt ook bij het verwijderen van afvalstoffen uit je lichaam.

Regelmatig vasten geeft iemand extra tijd voor intellectuele of spirituele bezigheden.

Vasten is niet voor kluizenaars in een grot, maar is een verstandige praktijk die iedereen kan beoefenen

5. Was je met koud water voordat je naar bed gaat

Zoals hierboven vermeld, is een goede nachtrust essentieel voor het behoud van de gezondheid. Als je jouw belangrijke motorische en zintuiglijke organen (handen, armen, ogen, benen, mond, genitaliën) voor het slapen wast met koel water, zal dit je ontspannen en je voorbereiden op een diepe slaap.

6. Voer op regelmatige basis meditatie uit

Je lichaam is verbonden met je geest. Veel van de ziekten van deze tijd zijn psychosomatisch. Stress en angst eisen hun tol op onze lichamelijke gezondheid.

Ontdek via deze link hoe je thuis mindfulness kunt gaan toepassen>>>

Meditatie is een mentale oefening die je onder andere in staat stelt je los te maken van de beslommeringen van het leven. Leer een eenvoudige techniek en doe het regelmatig.

7. Sta elke dag vroeg op

Nogmaals het oude spreekwoord: "Vroeg naar bed, vroeg uit de veren maakt een mens gezond, welvarend en wijs." Ik weet niet of het je rijk zal maken, maar het zal je zeker gezond maken.

Je lichaam heeft precies genoeg slaap nodig, niet te veel en niet te weinig.

 

Over de schrijver
Hoi!, Geert hier! Wat supertof dat je op 24Taste bent beland. Naast chef-kok, trendwatcher, levensgenieter, en foodaholic ben ik de drijvende kracht van 24Taste.nl. Ik ben stapelgek op alles wat lekker en gezond is. "Ik ben altijd op zoek naar middelen om meer kwaliteit uit het leven te halen" Wil je afvallen, je fitter voelen, gezond en lekker eten, bruisend van de energie de dag doorkomen? dan ben je op deze website op het juiste adres!
Reactie plaatsen

Niet de informatie gevonden waar je naar op zoek bent?

We hebben meer dan 200 verschillende artikelen op 24Taste staan!

Eerlijk en goed vlees kopen? Rechtstreeks van de boer!

Meer informatie
Nobel vlees, dat ga je zeker proeven