Wat is omega 3?

nverzadigde vetzuren zijn goed voor je. Omega 3 is er één van. Omega 3 heeft een gunstige invloed wanneer het gaat om  hart- en vaatziekten. Ze gaan bijvoorbeeld ontstekingsreacties tegen en ze hebben een positief effect op het hartritme.

Het risico op een acute hartstilstand neemt af wanneer je voldoende van deze vetzuren binnenkrijgt. Ook heb je minder kans op een herseninfarct.

Omega 3 vind je in de volgende producten: 

  • Vette vis (bv. makreel, zalm, haring)
  • Noten en zaden (bv. walnoten, pijnboompitten, lijnzaad)
  • Peulvruchten
  • Zeewier
  • Groene bladgroenten (bv. spinazie)
  • Soja producten
  • Zuivel (bv. melk, eieren, margarine)
  • Vlees
  • Pompoen
  • Avocado 

Wanneer jij je cholesterolgehalte op peil wilt houden adviseer ik je minimaal 2 gram omega 3 per dag te nuttigen. Omega 3 is ook belangrijk voor je gezondheid en je energiehuishouding.

Denk je dat je te weinig Omega 3 binnenkrijgt? Op deze website kun je heel voordelig Omega 3 aanschaffen.

Reactie plaatsen
Fijn dat je er bent!
arrow_drop_up arrow_drop_down