Hoe kun je afvallen met wandelen?


Hoe kun je afvallen onder Wandelen?

Wandelen werkt ontspannend en is een uitstekende ondersteuning als je wilt afvallen. Met wandelen verbrand je wel minder calorieën dan met hardlopen maar het is wel makkelijker vol te houden!

Je kunt wandelen tevens gemakkelijker inpassen in je dagelijkse leven. Een persoon van 70 kg kan ongeveer 80 calorieën per gelopen kilometer (10-14 minuten) verbranden. Wie zwaarder is verbrand iets meer, wie lichter is, iets minder.

Het is het beste om zo veel en zo vaak mogelijk te wandelen als maar kan. Hoe lang je achter elkaar loopt en hoe snel je wandelt is echter ook belangrijk.

Enkele tips voor als meer wilt wandelen

  • Leen de hond eens van de buren, zo wordt wandelen nog leuker
  • Spreek eens wat af met vrienden om te gaan wandelen en combineer dit met een gezonde lunch
  • Wandel eens intensief. Lekker stevig doorstappen
  • Neem een vuilniszak mee en raap ieder papiertje op wat je tegenkomt. Zo maak je jezelf ook nog eens nuttig en verbrand je sneller calorieën
  • Loop met je kin omhoog,  Kijk niet naar je voeten als je loopt, maar hou je blik gefocused op de horizon. Zo hou je je nek op dezelfde hoogte als je rug.
  • Span je buikspieren aan,  Door je buikspieren aan te spannen zorg je ervoor dat je meer energie verbrandt, en bovendien krijg je er direct de juiste houding door.
  • Ga geregeld van de verharde weg af. Wandelen op een zand of grindpad vergt meer energie dan wandelen op een mooi geasfalteerde weg of voetpad
  • Ga als je boodschappen moet doen wandelen in plaats de fiets of de auto  te pakken

bekijk op bol.com alles over wandelen: boeken, schoenen, kleding en nog veel meer 

Waarom wandelen om gewicht te verliezen?

Wandelen is een geweldige manier om af te vallen. Het is een low-impact oefening die bijna overal kan worden gedaan. Van wandelen is aangetoond dat het het risico op hartaandoeningen, diabetes en obesitas vermindert. Het helpt je ook om beter te slapen en je 's ochtends energieker te voelen. Wandelen kan je helpen gewicht te verliezen met behoud van spiermassa, wat ervoor zorgt dat je stofwisseling hoog blijft en calorieën verbrandt, zelfs als je niet aan het sporten bent.

Er zijn veel voordelen van wandelen om gewicht te verliezen. Het is echter belangrijk op te merken dat wandelen uw andere trainingsroutines of calorieverbrandende activiteiten niet mag vervangen. 3

Wandelen heeft veel voordelen. Het is een low-impact oefening die bijna overal kan worden gedaan. Het helpt je om beter te slapen en je 's ochtends energieker te voelen.

Wandelen vermindert het risico op hartaandoeningen, diabetes en zwaarlijvigheid door u te helpen gewicht te verliezen terwijl u spiermassa behoudt, waardoor uw stofwisseling hoog blijft en calorieën worden verbrand, zelfs als u niet aan het sporten bent. Er zijn

Hoe wandelen je metabolisme kan voeden en je totale gezondheid kan verbeteren

Wandelen kan je helpen gewicht te verliezen door calorieën te verbranden en uw algehele gezondheid te verbeteren.

Het is belangrijk om vijf dagen per week 20 minuten in een gestaag tempo te lopen. Dit kan ook in kortere sessies als je weinig tijd hebt.

Wandelen is de beste manier om calorieën te verbranden en je algehele gezondheid te verbeteren. Hiermee kun je deelnemen aan aerobe oefeningen en spieren versterken zonder dat u apparatuur of een lidmaatschap van een sportschool nodig heeft.

Wat zijn de beste manieren om af te vallen tijdens het wandelen?

Het is een veel voorkomende misvatting dat wandelen niet de beste manier is om af te vallen. Als je echter op zoek bent naar een manier met weinig impact en hoge intensiteit om gewicht te verliezen, moet je overwegen om te gaan wandelen.

Wandelen kan je helpen calorieën te verbranden en spiermassa op te bouwen, terwijl je ook je humeur verbetert. Het kan je ook helpen je hoofd leeg te maken en stress te verminderen.

Wandelen is een low-impact activiteit die op elk moment van de dag of nacht kan worden gedaan. Misschien wilt u verschillende snelheden, afstanden en routes proberen om te vinden wat het beste voor u werkt.

Wandeltips die het gemakkelijker en veiliger maken.

Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat je de juiste uitrusting en schoenen inpakt voor de wandeling. Het is ook belangrijk om de weersvoorspelling in de gaten te houden, zodat je je daarop kunt voorbereiden.

De tips in dit artikel zijn bedoeld voor beginners, niet voor experts. 

bekijk op bol.com alles over wandelen: boeken, schoenen, kleding en nog veel meer