Hoe kun je afvallen met wandelen?

Wandelen werkt ontspannend en is een uitstekende ondersteuning als je wilt afvallen. Met wandelen verbrand je wel minder calorieën dan met hardlopen maar het is wel makkelijker vol te houden!

Je kunt wandelen tevens gemakkelijker inpassen in je dagelijkse leven. Een persoon van 70 kg kan ongeveer 80 calorieën per gelopen kilometer (10-14 minuten) verbranden. Wie zwaarder is verbrand iets meer, wie lichter is, iets minder.

Het is het beste om zo veel en zo vaak mogelijk te wandelen als maar kan. Hoe lang je achter elkaar loopt en hoe snel je wandelt is echter ook belangrijk.

tips: 

  • Leen de hond eens van de buren, zo wordt wandelen nog leuker
  • Spreek eens wat af met vrienden om te gaan wandelen en combineer dit met een gezonde lunch
  • Wandel eens intensief. Lekker stevig doorstappen
  • Neem een vuilniszak mee en raap ieder papiertje op wat je tegenkomt. Zo maak je jezelf ook nog eens nuttig en verbrand je sneller calorieën
  • Loop met je kin omhoog,  Kijk niet naar je voeten als je loopt, maar hou je blik gefocused op de horizon. Zo hou je je nek op dezelfde hoogte als je rug.
  • Span je buikspieren aan,  Door je buikspieren aan te spannen zorg je ervoor dat je meer energie verbrandt, en bovendien krijg je er direct de juiste houding door.
  • Ga geregeld van de verharde weg af. Wandelen op een zand of grindpad vergt meer energie dan wandelen op een mooi geasfalteerde weg of voetpad
  • Ga als je boodschappen moet doen wandelen in plaats de fiets of de auto  te pakken

bekijk op bol.com alles over wandelen: boeken, schoenen, kleding en nog veel meer 

Reactie plaatsen
Fijn dat je er bent!
arrow_drop_up arrow_drop_down