13/08/2022

geert

Afvallen

minuten leestijd

Dieet zonder koolhydraten volgen? Effectief of werkt dit totaal niet!

Ben je op zoek naar een dieet zonder koolhydraten? Lees dan snel verder, want je komt in dit artikel alles hierover te weten!

Het kan natuurlijk zijn dat je niet tevreden bent over je eigen lichaam. Al  je kleding zit te strak. Dan is het heel vaak zo dat je dan automatisch minder zelfvertrouwen hebt.

Durf je niet meer in je bikini of zwembroek te  lopen? Zit die mooie kleding wat je altijd zo goed stond veel te strak? Ben je jezelf niet meer?

En zo kunnen we nog wel meer redenen opnoemen waarom het niet fijn is als je je te dik voelt. (of bent)

In de loop der jaren zijn er heel veel diëten op de markt gekomen. Heel veel van deze diëten vallen onder de noemer Koolhydraat arme of koolhydraat vrije diëten.

Na het lezen van dit artikel heb je geleerd:

  • Wat doen koolhydraten met je lichaam?
  • Wat is het koolhydraatarm weekmenu?
  • Hoeveel koolhydraten heb je per dag nodig?

In dit artikel ga ik je uitleggen wat koolhydraten doen met je lichaam en heb waarschijnlijk dè oplossing voor jou. Ook jij kunt straks weer in een fit en stralend lichaam rondlopen.

Wat zijn koolhydraten?

Eigenlijk heel erg simpel. Alle suikers, zetmeel en vezels wat in je voeding voorkomt zijn koolhydraten. Het lichaam zet alle suikers die je inneemt om in glucose, wat dan weer als brandstof dient. De glucose zorgt er dan weer voor dat we kunnen praten, bewegen en redeneren.

Hoeveel koolhydraten heb je dan eigenlijk nodig?

Dit verschilt eigenlijk per persoon en hangt puur af van je huidige gewicht en of je man of vrouw bent. Ga er maar vanuit dat je 6 gram per kilogram gewicht nodig hebt. Iemand van 80 kilo heeft dus 480 gram koolhydraten nodig per dag.

We gaan dan wel uit van 480 gram goede koolhydraten. Er is namelijk ook nog een verschil tussen goede en slechte koolhydraten. Te veel slechte koolhydraten gaat er voor zorgen dat je BMI te hoog wordt.

Wat zijn goede en slechte koolhydraten?

Er is een verschil in koolhydraten. Je hebt langzame koolhydraten en snelle koolhydraten. Zoals ik al eerder had verteld verhogen  koolhydraten ons bloedsuikergehalte, maar dat doen ze niet allemaal even snel.

Hoe langzamer je bloedsuiker stijgt, hoe beter. Want als je bloedsuiker snel stijgt en daarna weer heel snel daalt, krijg je heel veel pieken in je suikerspiegel. Dit gaan we met een koolhydraatvrij dieet voorkomen

Giga veel koolhydraatarme recepten vindt je bij de koolhydraatarme chef

Wat zijn snelle koolhydraten?

Snelle koolhydraten vind je in aardappelen, witte rijst, witte pasta, witbrood en bewerkte voedingsmiddelen. Waarom je beter geen bewerkte voedingsmiddelen kunt nemen kun je in mijn artikel koken zonder pakjes en zakjes lezen. Het is dus beter om snelle koolhydraten helemaal te gaan vermijden in je eetpatroon.

Langzame koolhydraten, ga er voor!

Een constante bloedsuiker spiegel, waar jij je dus fit en gezond bij gaat voelen, krijg je door middel van langzame koolhydraten. Langzame koolhydraten vindt je in de meeste groentesoorten, volkorenbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst en ga eens wat vaker kiezen voor producten met spelt.

Een dieet zonder koolhydraten zorgt voor balans in je voedingspatroon

Als je bij het vullen van je winkelmandje alle snelle koolhydraten vermijdt maar voedingsmiddelen met langzame koolhydraten meeneemt dan ben je al een eind op de goede weg. Zorg voor een goede balans en variatie. Beweeg volop en eet niet meer koolhydraten dan je eigenlijk verbruikt.

koolhydraatarm dieet: de oplossing voor chronisch zieke mensen

Heb je een allergie, voedselintolerantie of chronische aandoening, dan kan het soms goed zijn om op te passen met koolhydraten of ze (bijna) helemaal uit je voedingspatroon te halen. Het is altijd verstandig om dit dan eerst te overleggen met een voedingskundige.

Een dieet zonder koolhydraten volgen

Wanneer je een dieet zonder koolhydraten gaat volgen dan moetje van te voren wel weten waar je aan bent begonnen. Je krijgt natuurlijk veel minder calorieën binnen en dit is dan ook gelijk te merken. 

Wanneer je producten zoals koek, snoep, pasta en  witbrood links laat liggen ga je merken dat je al heel erg snel gewicht verliest. Je vermijd dan ook nog eens frisdrank, hierdoor wordt jouw strijd tegen de overtollige kilo’s nog effectiever.

Koolhydraatvrij dieet is makkelijk vol te houden

Het grote voordeel van een koolhydraatvrij dieet is dat het makkelijk is vol te houden. Je kunt namelijk nog heel veel andere lekkere dingen eten.

Altijd een gezond en strak lichaam?

Je weet nu ongeveer wat goede koolhydraten voor je kunnen betekenen.  Probeer gewoon te onthouden dat er een GROOT verschil zit tussen goede koolhydraten en slechte koolhydraten. 

Je lichaam heeft koolhydraten nodig om goed te kunnen functioneren. Als je als doel hebt om af te vallen, is het niet altijd de goede oplossing om  helemaal geen koolhydraten meer te gaan eten.

Snelle koolhydraten maken je dik, langzame koolhydraten doen dit zeker NIET.

Hoe nu verder? Wie kan me helpen met een dieet zonder koolhydraten?

Waarschijnlijk wil je graag ondersteuning en geholpen worden met een hulpmiddel om af te vallen door deze simpele manier. Hier zijn verschillende mogelijkheden.

De koolhydraatarme chef van Heiko Hartsuiker kan je helpen! Het bevat weekmenu’s voor ontbijt, lunch en diner en snacks. Het programma duurt 8 weken en je kunt door middel van dit programma ongeveer 2 kilo per week verliezen zonder honger te hebben!

Ik ben ontzettend blij dat ik al vele mensen gelukkig heb gemaakt met dit product, waar ik voor de volle 100% achter sta!

Een Dieet zonder koolhydraten is geen crash dieet

Iedereen weet dat een crash dieet ontzettend slecht is voor je lichaam. Met het crash dieet eet je minder dan 1.000 calorieën per dag. Je valt in een hele korte tijd wel tot 10 kg. af, maar de kilo’s zitten er ook zo weer aan. Het zogenaamde jojo effect, en daar zit niemand op te wachten toch?

Met de koolhydraatarme chef  zit je per dag ongeveer op 1650 calorieën, en dit is veel beter voor je lichaam.


Het Afslankplan beschikt over een ideale verdeling tussen koolhydraten, eiwitten en vetten namelijk:20% koolhydraten 50% eiwitten 30% vetten. Dit is een juiste verdeling voor het behoud van spiermassa. Juist je vetmassa ga je kwijtraken!

Hoe kun je een koolhydraatarm dieet volhouden?

Het volhouden van een koolhydraatarm dieet kan in het begin moeilijk zijn. Maar met doorzettingsvermogen kan het makkelijker worden.

Het is belangrijk om te begrijpen waarom je een koolhydraatarm dieet wilt volgen en wat de voordelen zijn van het volgen van dit type dieet. Het is ook belangrijk om te begrijpen hoe uw lichaam zal reageren en hoe u veelvoorkomende fouten kunt vermijden die mensen maken wanneer ze voor het eerst beginnen. Het belangrijkste is om je doel nooit op te geven.

Wat voor recepten kan ik verwachten met het koolhydraatarm weekmenu?

Wat dacht je lekkere maaltijdsalades met gerookte kip of een heerlijke ovenschotels? bananenpannenkoekjes tijdens het ontbijt!  Ik ga niet meer verklappen, maar er is genoeg keuze en variatie in ieder geval.

Alle recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden. Tevens kan het hele gezin mee eten en is dubbel koken niet nodig! Dit bespaart tijd en geld.

De tips die je ontvangt helpen je om nog sneller bij je streefgewicht te komen. Heb je eenmaal je streefgewicht bereikt, dan ontvang je wekelijks de beste informatie over het behouden van je gewicht.


Dieet zonder koolhydraten?

Maak vrijblijvend kennis met de koolhydraatarme chef. Gezond lekker en effectief!

Vond je dit  een waardevol artikel? Doe me een plezier en deel dit artikel op social media. Je kunt ook altijd een reactie achterlaten.

Veel gestelde vragen

Is koolhydraatarm  eten goed voor je cholesterol?

Het antwoord op deze vraag is niet zo eenvoudig. Er zijn verschillende meningen over koolhydraatarme diëten en of ze goed of slecht zijn voor het cholesterolgehalte.

De waarheid is dat het afhangt van het cholesterolgehalte van het individu en zijn dieet. Sommige mensen hebben een hoger risico op hartaandoeningen, terwijl anderen dat niet doen.

Sommige mensen hebben hun cholesterol kunnen verlagen met een koolhydraatarm dieet, terwijl anderen niet veel verbetering hebben gezien..

welk vlees is koolhydraatarm?

Vlees is voor de meeste mensen een hoofdvoedsel en het is gemakkelijk om het te veel te eten. Er zijn echter veel koolhydraatarme vleesopties die u kunnen helpen gezond te blijven.

Welk vlees bevat weinig koolhydraten?

Varkensvlees, kalkoen, kip, eend.

hoe kun je koolhydraatarm ontbijten?

Een koolhydraatarm ontbijt wordt aanbevolen voor mensen die willen afvallen. Deze ontbijtjes zorgen er ook voor dat je langer een vol gevoel hebt en je een voldaan gevoel geeft.

Er zijn veel manieren waarop u een koolhydraatarm ontbijt kunt krijgen. De eerste stap is om koolhydraatrijke voedingsmiddelen zoals brood, ontbijtgranen en pasta te vermijden.

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag omdat het je lichaam voorziet van energie om de dag door te komen. Je moet iets eten met eiwitten erin, zoals eieren, mager vlees of tofu voor een snelle energieboost.

<Kun je ook koolhydraatarm eten als je zwanger bent?

Koolhydraatarme diëten zijn een populaire optie voor zwangere vrouwen die willen afvallen en gezond willen blijven. Maar kun je koolhydraatarm eten als je zwanger bent?

Veel mensen vragen zich af of ze tijdens de zwangerschap koolhydraatarm kunnen eten. Het antwoord is ja, maar er zijn enkele kanttekeningen. Er zijn veel tegenstrijdige adviezen op internet over wat je wel en niet moet doen tijdens de zwangerschap.

Over de schrijver

Hoi,

Geert hier!

Wat supertof dat je op 24Taste bent beland. Naast chef-kok, trendwatcher, levensgenieter, en foodaholic ben ik de drijvende kracht van 24Taste.nl. 

 "Ik ben altijd op zoek naar middelen om meer kwaliteit uit het leven te halen"  Wil je afvallen, je fitter voelen, gezond en lekker eten, bruisend van de energie de dag doorkomen? 

Lees verder>>>


Anderen bekeken ook

Eerlijk en goed vlees kopen?

Als je op zoek bent naar goed en eerlijk vlees koop je het rechtstreeks bij de boer. Top kwaliteit en niet duur! Dat proef je zeker!