11 bewezen hacks om van je buikvet af te komen en snel vet te verbranden
23 februari 2022 
19 min. leestijd

11 bewezen hacks om van je buikvet af te komen en snel vet te verbranden

Teveel buikvet is voor veel mensen een groot gezondheidsrisico. Het kan leiden tot diabetes, hartaandoeningen en zelfs kanker.

Een strakke buik hebben is meer dan er alleen goed uitzien in je badkleding. . Het gaat over een gezonder leven leiden en kunnen genieten van alle geneugten van het leven zonder angst voor gezondheidscomplicaties.

Verlies vandaag nog buikvet met de tips in dit artikel! Het is gemakkelijk, snel en effectief. Het enige wat je hoeft te doen is deze eenvoudige stappen te volgen en de kilo's “als bij toverslag” van je lichaam te zien smelten!

Wat is buikvet?

Buikvet is een soort vet dat zich ophoopt in de buikstreek. Het bestaat uit vetweefsel, dat wordt opgeslagen in de maag en darmen. De ophoping van dit soort vet kan leiden tot gezondheidsproblemen zoals diabetes, hoge bloeddruk en hartaandoeningen.

De belangrijkste oorzaak van buikvet is te veel eten en te weinig bewegen. Andere factoren zoals genetica en hormonen kunnen ook bijdragen aan de vorming ervan.

Buikvet kan worden gemeten met behulp van een BMI-schaal of door middel van het meten van de middelomtrek. Een persoon met een BMI van meer dan 30 heeft te veel buikobesitas, terwijl iemand met een middelomtrek van meer dan 40 centimeter ook te veel buik obesitas heeft.

Het is ook wel bekend als visceraal vet of intra-abdominaal vet.

wat is het verschil tussen visceraal vet en intra-abdominaal vet

Het visceraal vet bevindt zich in de buik. Het is het type vet dat zich ophoopt in en rond de organen, zoals lever, pancreas, nieren en darmen. Het intra-abdominale vet bevindt zich net onder de buikspieren.

Visceraal vet kan in overvloed worden gevonden bij personen die zwaarlijvig zijn of die diabetes of metabool syndroom hebben. 

buikvet-verminderen

Viscerale vetcellen geven een groot aantal hormonen en andere stoffen af die verschillende lichaamsprocessen kunnen verstoren door ontstekingen, insulineresistentie en bloedsuikerspiegels te verhogen.

Intra-abdominale vetcellen geven dergelijke stoffen niet af, maar ze kunnen problemen voor je gezondheid veroorzaken omdat ze je risico op het ontwikkelen van hartaandoeningen en diabetes kunnen vergroten.

hoe kom je van je buikvet af

Misschien probeer je al een tijdje om af te vallen en fit te worden. Je bent misschien zelfs begonnen met een dieet- en bewegingsplan, maar u merkt dat u dit niet uitvoert.

Dit komt omdat je negatieve gedachten hebt die ervoor zorgen dat jij je dieet- en fitnessdoelen verwaarloost.

Om deze negatieve gedachten te bestrijden, is het belangrijk dat je ze eerst herkent. Het is belangrijk dat je de negatieve denkpatronen identificeert die je inspanningen zullen saboteren voordat ze plaatsvinden.

Zodra je deze slechte gewoonten herkent, is het tijd om ze te veranderen! 

Je kunt dit doen door de manier waarop je denkt te veranderen of door je omgeving te veranderen zodat ze niet in de eerste plaats plaatsvinden!

buikvet-verbranden-11-hacksBekijk nu deze video (10 minuten)

Wat zijn de risico's van een dikke buik en wat kun je eraan doen?

Als je teveel buikvet hebt val je al snel onder de noemer van obesitas. Klinkt hard…. Maar toch is dit zo!

Verschillende gezondheidsinstanties hebben obesitas geclassificeerd als een ziekte. Het is een belangrijke risicofactor voor veel chronische ziekten, zoals hartaandoeningen, diabetes en kanker. 


Obesitas is ook een belangrijke risicofactor voor veel andere aandoeningen zoals slaapapneu en artritis.


Het is belangrijk op te merken dat obesitas niet alleen de persoon beïnvloedt die het heeft. Het beïnvloedt ook de mensen om hen heen.

Obesitas kan een laag zelfbeeld veroorzaken bij zowel kinderen als volwassenen, sociaal isolement, depressie, angst en moeilijkheden bij het uitvoeren van dagelijkse taken.

Wat zijn enkele nadelen van buikvet?

Enkele nadelen van buikvet zijn:

1. Het is ongezond.

2. Het kan gezondheidsproblemen veroorzaken, zoals diabetes, hartaandoeningen en hypertensie.

3. Het kan van invloed zijn op je zelfrespect en zelfvertrouwen.

4. Als je zwaarlijvig bent, is de kans groter dat je een chronische aandoening zoals astma of slaapapneu ontwikkelt.

De beste manieren om je buikvet te verbranden

De beste manier om je buikvet te verbranden is door veel cardio- en krachttraining te doen. 

Gewichtstraining helpt je om vet te verliezen, spieren op te bouwen en je stofwisseling te verhogen.

Als je snel buikvet wilt verliezen, kun je het beste ongeveer 30 minuten per dag cardio-workouts doen. Je kunt ook intervaltraining proberen, waarbij je afwisselend oefeningen met hoge intensiteit en lage intensiteit uitvoert.

Hoe lang duurt het om buikvet te verliezen?

Er zijn veel factoren die kunnen bepalen hoe lang het duurt om buikvet te verliezen. Deze factoren omvatten leeftijd, geslacht, gewicht, levensstijl en eetpatroon.

Leeftijd:

Hoe ouder je bent, hoe langer het duurt voordat je buikvet kwijt bent. Je stofwisseling vertraagt naarmate je ouder wordt en dit betekent dat je minder calorieën hoeft te consumeren om op gewicht te blijven.

Geslacht:

Vrouwen hebben doorgaans meer lichaamsvet dan mannen, wat betekent dat ze een hoger percentage van hun lichaamsgewicht in de vorm van vetcellen hebben. Dit betekent ook dat vrouwen minder calorieën nodig hebben dan mannen om op gewicht te blijven omdat ze minder spiermassa hebben. Mannen hebben doorgaans meer spiermassa, waardoor ze in rust meer calorieën verbranden dan vrouwen.

Gewicht:

Hoe zwaarder je bent, hoe langer het duurt om een kilometer te rennen.

Eetpatroon:

Dit is zo ontzettend belangrijk, het leuke is dat je dit zelf in de hand hebt. Neem eens een kijkje bij het afslank power programma. 

Het afslank power programma bestaat uit weekmenu’s die heel erg gemakkelijk in te passen zijn in je dagelijks eetpatroon. 

De oorzaken van buikvet en waarom je dit in de toekomst moet voorkomen

Buikvet is voor veel mensen een ernstig gezondheidsrisico. De oorzaken van buikvet zijn niet altijd te wijten aan te veel eten of gebrek aan lichaamsbeweging. In deze alinea gaan we de oorzaken van buikvet onderzoeken en hoe u dit in de toekomst kunt voorkomen.

De meest voorkomende oorzaak van buikvet is te veel eten, vooral als we voedsel eten dat rijk is aan suiker en transvetten. Andere factoren die bijdragen aan overgewicht of obesitas zijn onder meer genetica en omgevingsfactoren zoals vervuiling, stress en gebrek aan slaap.

buikvet verminderen vrolijke mensen

Om buikvet te verliezen, is het belangrijk om een gezond dieet en regelmatige lichaamsbeweging in je levensstijl op te nemen. Door dagelijks meer vezels en water te eten, kun je je langer vol voelen, waardoor het risico op overeten wordt verkleind. Sommige voedingsmiddelen die rijk zijn aan vezels zijn volkorenbrood, komkommers, appels, bonen. 

Wat zijn de symptomen van buikvet? 

Abdominale obesitas is een belangrijke risicofactor voor veel chronische ziekten. De waarschuwingssignalen van abdominale obesitas kunnen moeilijk te herkennen zijn en daarom is het belangrijk om ze te kennen.

Enkele van de waarschuwingssignalen van abdominale obesitas, oftewel teveel buikvet zijn:

  • een hoge tailleomtrek,
  • hoge triglyceriden,
  • lage niveaus van HDL-cholesterol,
  • hoge bloeddruk,
  • verhoogde bloedsuikerspiegel en een grote tailleomvang.

Hack 1: Je lichaam te slim af zijn. 

Deze hack gaat over het te slim af zijn van je lichaam. Het is een geweldige manier om buikvet te verliezen en weg te houden.

Buikvet is een van de meest hardnekkige soorten vet. Dus hoe kom je er vanaf?

Er zijn twee manieren om buikvet te verliezen: dieet en lichaamsbeweging. Alleen diëten kan helpen, maar alleen als je genoeg calorieën binnenkrijgt, waardoor je de hele tijd honger kunt krijgen of trek krijgt in ongezond voedsel. 

Oefeningen kunnen ook helpen, maar het is moeilijk om gemotiveerd te blijven als je niet snel genoeg resultaten ziet. 

Daarom combineer deze hack zowel dieet als lichaamsbeweging dus - het is een win-winsituatie!

buikvet-verbranden-11-hacks

Hack 2: Ga gezond eten om je buikvet te elimineren

Deze hack gaat over gezond eten. Het is belangrijk om een dieetplan te hebben dat past bij jouw behoeften en levensstijl. Er zijn veel verschillende diëten, maar het beste dieetplan voor jou is er een waar je je aan kunt houden.

Het afslank power programma gaat je gegarandeerd helpen, Bekijk hier alle informatie>>>

Sommige mensen vinden het makkelijker om een paar dagen te vasten, terwijl anderen liever veganistisch of vegetarisch eten.

Je zou kunnen denken dat vasten en veganisme twee tegenpolen zijn. Er zijn echter aanwijzingen dat deze twee meer gemeen kunnen hebben dan men zou vermoeden.

Hack 3: Beweeg meer om meer vet te verbranden!

De beste oefeningen voor buikvet zijn degene die je zullen helpen meer vet te verbranden. Er zijn veel verschillende oefeningen die je een platte buik zullen geven, maar als je geen uren in de sportschool wilt doorbrengen, dan zijn deze 10 minuten durende workouts perfect voor jou.


Er zijn veel verschillende redenen waarom mensen moeite hebben om van hun buikvet af te komen. Het kan zijn:

  • omdat ze te weinig beweging hebben
  • Teveel junkfood
  • of het kan te wijten zijn aan genetica. 

Wat de reden ook is, wij hebben er een oplossing voor gevonden!

De workouts van 10 minuten (zie video hierboven) zijn perfect voor drukbezette mensen die in vorm willen komen en gewicht willen verliezen zonder talloze uren in de sportschool door te brengen. 

Deze trainingen zullen je niet alleen helpen met je buikvet - ze zullen ook helpen met je algehele gezondheid en fitheid!

Hack 4: Neem supplementen!

Deze hack gaat over het nemen van supplementen om je te helpen gewicht te verliezen. 

Supplementen zijn geen toverpil, maar ze kunnen je wel op de goede weg helpen. Voor deze hack zullen we ons concentreren op hoe je supplementen kunt nemen om af te vallen en welke supplementen je moet nemen om af te vallen.

vitamine tegen buikvet

De eerste stap is om erachter te komen welk type supplement je wilt nemen. De meest populaire soorten supplementen zijn vitamine B, vitamine D3 en vitamine B8.

B-vitamines zijn een van de meest populaire supplementen voor gewichtsverlies omdat ze energie leveren en het hongergevoel verminderen. Als het gaat om vitamine D3, helpt het bij de vetstofwisseling en stimuleert het je immuunsysteem, wat ook kan helpen bij het afvallen

Ten slotte helpt vitamine B8 bij ontstekingen die kunnen leiden tot buikvet!

Via deze link heb jij je vitamines morgen al in huis>>>>

Hack 5: Eet meer eiwitten - verhoog je metabolisme

Eiwit is essentieel voor veel lichaamsfuncties en is een belangrijk onderdeel van spieren. Eiwit helpt ook bij gewichtsbeheersing, stimuleert het immuunsysteem en kan ervoor zorgen dat je langer een vol gevoel hebt.

De gemiddelde persoon heeft elke dag ongeveer 0,36 gram per 500 gram lichaamsgewicht nodig voor een gezond eetpatroon. 

De beste manier om ervoor te zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt, is door een verscheidenheid aan plantaardige bronnen te eten, zoals bonen, linzen, tofu, noten en zaden, naast dierlijke bronnen zoals eieren en zuivelproducten.

Er zijn ook veel voedingsmiddelen met verborgen eiwitten, zoals avocado (1/2 kop heeft 4 gram), Griekse yoghurt (200 gram heeft 17 gram) of spinazie (1 kop heeft 7 gram).

Via deze link koop je de beste proteïne drankjes>>>>

Hack 6: Verhoog je fysieke activiteit

Lichaamsbeweging gaat niet alleen over gezond zijn. Het kan ook helpen om je humeur, slaapkwaliteit en mentale gezondheid te verbeteren.

Om te weten hoeveel lichamelijke activiteit u nodig heeft, dient u uw arts te raadplegen. De algemene regel is echter om vijf dagen per week ten minste 30 minuten matig-intensieve lichamelijke activiteit te doen. 

Bijvoorbeeld elke dag 30 minuten stevig wandelen of om de dag 10 minuten hardlopen.

Lichaamsbeweging is belangrijk voor onze gezondheid en welzijn. We kunnen niet de hele dag zitten omdat dit in de toekomst tot veel gezondheidsproblemen kan leiden. 

buikvet-verbranden-11-hacksVan je buikvet afkomen? Bekijk nu deze korte video!

Hack 7: Verminder de inname van koolhydraten - Verlies sneller buikvet!

Koolhydraten zijn een van de belangrijkste voedingsgroepen in een gezond voedingspatroon. Ze leveren energie, evenals enkele vitamines en mineralen. Niet alle koolhydraten zijn echter gelijk gemaakt.

Sommige koolhydraten, "eenvoudige koolhydraten" genoemd, worden verwerkt en veranderen snel in suiker in het lichaam. 

Deze suikers kunnen leiden tot gewichtstoename omdat ze geen voedingswaarde hebben en veel calorieën nodig hebben om te verteren. 

Daarentegen hebben complexe koolhydraten meer tijd nodig om je lichaam af te breken en hebben ze meer voedingswaarde dan eenvoudige koolhydraten.

Hack 8: Vermijd vloeibare calorieën - drink in plaats daarvan water!

Een van de beste manieren om vloeibare calorieën te vermijden, is door water te drinken. Het is calorievrij, verfrissend en helpt je gehydrateerd te blijven.

Er zijn ook veel andere voordelen aan het drinken van water.

Tip van Geert:  Water drinken wordt nog leuker met de Air up waterfles. De nieuwste trend van water drinken. Water drinken met een smaakje die door je neus komt

Het kan je helpen gewicht te verliezen en een gezond gewicht te behouden, het kan je risico op hartaandoeningen, diabetes en hoge bloeddruk helpen verminderen, en het kan zelfs je hersenfunctie en humeur verbeteren!

Hack 9: Versterk ook met krachttraining

Krachttrainingsoefeningen zijn een geweldige manier om spieren op te bouwen en uw lichaam strakker te maken. 

Als je niet zeker weet waar je moet beginnen, zijn hier enkele van de beste krachttrainingsoefeningen voor beginners.

1) Opdrukken

Push-ups zijn een van de meest voorkomende en eenvoudigste krachttrainingsoefeningen voor beginners. Je kunt ze overal en altijd doen! 

Je hebt twee armen en twee benen nodig om deze oefening te voltooien. Het doel is om jezelf naar beneden te laten zakken totdat je borst de grond raakt en jezelf dan weer omhoog te duwen.

2) Squatten

Squats kan ook overal! Ze hebben twee benen en één arm nodig (je kunt een stoel of muur gebruiken als ondersteuning als je die nodig hebt). 

Het doel is om jezelf naar beneden te laten zakken totdat je heupen onder je knieën zijn, en dan weer omhoog te duwen.

Of ga thuis aan de slag met de kettle bell work out ---> informatie

Hack 10: Vermijd voedingsmiddelen met een hoog suikergehalte

Suiker is verslavend. Suiker is in veel opzichten slecht voor onze gezondheid. Het verhoogt het risico op diabetes en hartaandoeningen, het kan ook leiden tot gewichtstoename en obesitas.

Het is belangrijk om voedingsmiddelen met veel suiker te vermijden om gezond te blijven. Hier zijn enkele van de tips die u zullen helpen uw suikerinname te verminderen:

  • Eet meer eiwitrijk voedsel zoals eieren, vlees, vis, tofu en bonen
  • Eet meer groenten zoals broccoli, spinazie of boerenkool
  • Vermijd frisdrank/suikerhoudende dranken
  • Drink water in plaats van suikerhoudende dranken

Hack 11: Eet meer gezonde vetten

Gezonde vetten zijn essentieel voor een evenwichtige voeding. Ze zijn nodig voor de aanmaak van hormonen, celmembranen en ze helpen bij het afvallen.

Het volgende is een lijst met gezonde vetten die u in uw dieet moet opnemen:

Olijfolie

Olijfolie is een geweldige bron van enkelvoudig onverzadigde vetten en is een hoofdbestanddeel van het mediterrane dieet. Van alle vetten heeft olijfolie de laagste hoeveelheid verzadigd vet en is rijk aan antioxidanten zoals antioxidanten, vitamine E en polyfenolen.

Vis 

Vis is een uitstekende bron van omega 3 vetzuren, die essentieel zijn voor een goede gezondheid. Ook bevatten ze gezonde vetten, eiwitten en ijzer (afhankelijk van het soort vis).

Noten

De gezonde vetten in noten zijn goud waard. Het is bewezen dat noten je geheugen, humeur en hartgezondheid verbeteren. Noten zijn gekoppeld aan het verminderen van buikvet, het gevaarlijkste type vet omdat het diep in het lichaam zit en verband houdt met diabetes, hartaandoeningen en andere gezondheidsproblemen.

Avocado 

Avocado zijn een unieke vrucht die niet veel mensen kennen. Ze komen van de Persea Americana-boom die inheems is in Mexico. Avocado's zijn rijk aan enkelvoudig onverzadigde vetzuren, die kunnen helpen het risico op hart- en vaatziekten te verlagen en uw cholesterolgehalte niet verhogen zoals verzadigde vetten doen. 

Olijven

Het mediterrane dieet is een van de gezondste dieetplannen waarvan is bewezen dat het het risico op hartaandoeningen, obesitas en diabetes vermindert. 

Een van de belangrijkste componenten van dit dieet zijn olijven en hun gezonde vetten. Olijven zijn een uitstekende bron van gezonde vetten zoals enkelvoudig onverzadigde vetten. 

Dit type vet staat bekend om zijn vermogen om het gewicht en het cholesterolgehalte te beheersen en tegelijkertijd buikvet te verminderen.

Conclusie: Hoe kom je in no time van je overtollige buikvet af?

Nu je de beste manieren kent om buikvet te verliezen en uw overtollige calorieën snel te verbranden, is het tijd om actie te ondernemen. Begin met gezond te eten, regelmatig te sporten en vast te houden aan uw nieuwe levensstijl.

Geef jezelf alvast een groot compliment dat je dit hele artikel hebt gelezen. Waarschijnlijk wil je eventueel graag van je buikvet af. 

Bekijk daarom snel onderstaande video van het Afslank power programma en start vandaag nog om van je buikvet af te komen!

buikvet-verbranden-11-hacksBekijk nu deze video (10 minuten)



Over de schrijver
Hoi!, Geert hier! Wat supertof dat je op 24Taste bent beland. Naast chef-kok, trendwatcher, levensgenieter, en foodaholic ben ik de drijvende kracht van 24Taste.nl. Ik ben stapelgek op alles wat lekker en gezond is. "Ik ben altijd op zoek naar middelen om meer kwaliteit uit het leven te halen" Wil je afvallen, je fitter voelen, gezond en lekker eten, bruisend van de energie de dag doorkomen? dan ben je op deze website op het juiste adres!
Reactie plaatsen

Niet de informatie gevonden waar je naar op zoek bent?

We hebben meer dan 200 verschillende artikelen op 24Taste staan!

Eerlijk en goed vlees kopen? Rechtstreeks van de boer!

Meer informatie
Nobel vlees, dat ga je zeker proeven